RÚBRICAS

 


BLOQUE 1

 

Pregunta a desenvolver: A nova monarquía dos Reis Católicos (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

 

Resposta en branco ou sen relación coa materia da pregunta.

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta .

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

 

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-A unión dinástica das Coroas de Castela e Aragón a través do matrimonio de Sabela de Castela e Fernando de Aragón.

-A reorganización político-administrativa a través de novas institucións.

-O sometemento da nobreza.

-A política relixiosa.

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta.

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 

 

Pregunta a desenvolver: A configuración do imperio español no século XVI   (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

 

Resposta en branco ou sen relación coa materia da pregunta

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-A herdanza de Carlos I: territorios herdados pola súa nai, Xoana (coroas de Castela e Aragón e as súas posesións), e polo seu pai, Filipe (territorios das Casas de Borgoña e de Austria e dereitos imperiais).

-O fin do reinado e o reparto de posesións: abdicación no seu fillo Filipe e cesións ao seu irmán Fernando.

-O imperio de Filipe II: a incorporación de Portugal e as súas posesións á Coroa de Castela.

-A rebelión de Flandres. O apoio inglés aos rebeldes e a guerra contra Inglaterra.

 Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta.

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 

Pregunta a desenvolver:  A crise do século XVII: aspectos socioeconómicos e políticos (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

 

Resposta en branco ou sen relación coa materia da pregunta

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta.

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-A crise demográfica e económica: principais evidencias e causas explicativas.

-A postura dos privilexiados respecto da crise.

-Obxectivos do programa político de Olivares e principais reformas propostas: a Unión de Armas.

-A crise da monarquía (revolta de Cataluña e rebelión de Portugal).

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta.

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 

 

Pregunta a desenvolver: Economía e sociedade na Galicia dos Austrias  (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

Resposta en branco o sen relación coa materia da pregunta

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta.

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-Sinalar os trazos máis salientables da agricultura galega e os cambios experimentados no s. XVII.

-Comentar as principais características da actividade pesqueira.

-Referenciar os trazos básicos da sociedade galega salientado o papel desenvolvido pola fidalguía.

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta.

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 


Pregunta a desenvolver: Conquista e colonización de América: leis de Indias, revolución dos prezos (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

Resposta en branco o sen relación coa materia da pregunta.

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta.

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-Proceso de conquista de América (contexto e trazos esenciais).

-Principais institucións de goberno e administración do imperio colonial. As Leis de Indias.

-Sistemas de explotación dos recursos americanos, facendo especial fincapé nos mecanismos de explotación dos nativos (encomenda e mita).

-Consecuencias económicas da relación coas Indias: a revolución dos prezos.

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.



BLOQUE 2


Pregunta a desenvolver: O cambio dinástico e a guerra de Sucesión ( ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

Resposta en branco o sen relación coa materia da pregunta.

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta.

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-A causa explicativa da guerra de Sucesión.

-Configuración e apoios dos bandos enfrontados.

-Os acordos de paz e as súas consecuencias máis relevantes.

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 

Pregunta a desenvolver:  Os Decretos de Nova Planta e os seus efectos (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

 

Resposta en branco ou sen relación coa materia da pregunta.

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-Conxunto de decretos que suprimiron o réxime foral da Coroa de Aragón, as súas institucións e leis propias.

-Foi unha reforma auspiciada polo monarca Filipe V.

-O seu obxectivo era lograr maior grado de centralización territorial, seguindo o modelo francés.

-Xustificouse polo apoio prestado polos aragoneses a Carlos de Austria durante a Guerra de Sucesión.

-Aplicouse en paralelo ao dominio efectivo dos diferentes reinos da Coroa.

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada

 

Pregunta a desenvolver: O reformismo borbónico en Galicia  (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

 

Resposta en branco ou sen relación coa materia da pregunta.

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-A importancia estratéxica de Galicia no s. XVIII desde o punto de vista militar e comercial.

-A racionalización do recrutamento de mariñeiros a través da matrícula de mar.

-A construción do arsenal de Ferrol no contexto das reformas militares levadas a cabo polos Borbóns.

-As repercusións da apertura do comercio colonial en Galicia: a creación da Compañía de Galicia, o Servizo de Correos Marítimos e o Consulado Marítimo e Terrestre da Coruña.

 Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta.

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 

Pregunta a desenvolver:   A Ilustración en España (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

 

Resposta en branco ou sen relación coa materia da pregunta.

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta.

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-Facer referencia ás ideas básicas da Ilustración.

-Indicar as características propias da Ilustración española (figuras destacadas e mecanismos de difusión).

-Facer referencia ao Despotismo Ilustrado en España (Carlos III).

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta.

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado.

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 


Pregunta a desenvolver:   O papel da muller na Idade Moderna (ata 3 puntos)

Moi deficiente

(0)

 

Resposta en branco ou sen relación coa materia da pregunta.

Deficiente

(entre 0,1 e 1)

Coñecementos:

-Resposta confusa, que revela a incomprensión da pregunta.

Redacción: texto no que abundan as imprecisións, palabras inexistentes, frases incoherentes o mal articuladas.

Insuficiente

(entre 1,1 e 1,4)

Coñecementos:

-Resposta incompleta, que revela a falla de coñecementos.

Redacción: moi simple.

Aprobado

(entre 1,5 e 2)

Coñecementos: resposta básica que incide nas seguintes cuestións:

-Dificultades que presenta o estudo de xénero na Idade Moderna.

-A condición xurídica da muller no Antigo Réxime.

-O papel da muller na institución familiar: esposa, nai e transmisora da herdanza.

-Diferenzas sociais: mulleres privilexiadas e non privilexiadas.

-O traballo feminino no medio rural e no urbano.

Redacción: texto formalmente correcto, pero expresión básica.

Notable

(entre 2,1 e 2,6)

Coñecementos: resposta que demostra o coñecemento do tema:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, explica cunha certa profundidade polo menos unha delas.

Redacción: correcta.

Sobresaliente

(entre 2,7 e 3)

Resposta con precisións e aclaracións:

-resposta que ademais de facer referencia ás cuestións básicas, afonda nunha ou explica con certa profundidade polo menos dúas delas.

Redacción: correcta, argumentación coherente e vocabulario axeitado

Capacidade de síntese: a resposta non excede a extensión recomendada.

 


Ningún comentario:

Publicar un comentario

Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.